Een onverwachte vraag

Gesprek aan tafel

M. is 6 jaar oud. Onder het eten zegt ze: ‘morgen heb ik lekker weer zwemmen!’
Ik ben blij dat ze dat zegt. De eerste paar keren dat ze met groep 3 naar zwemles ging verliepen heel moeizaam. Ze ging beslist het water niet in, want ‘ik ben bang voor water!’.

Dat hadden we niet verwacht. Op vakantie was ze een week lang niet uit het zwembad weg te slaan en steeds meer ging ze op een otter lijken.

Ik vraag voor de zekerheid of ze het zwemmen leuk vindt. Ja-a; alleen het water vind ze daar wel een beetje koud.
‘Bij jou dan?’, vraagt ze.
‘Bij mij? Hoe bedoel je?’
‘Heb jij geen zwemles dan?’
‘Nee’, zeg ik haar, en leg haar uit dat op mijn werk geen zwemlessen verzorgd worden.

Leave a Reply

